17.3.08

Κινητή τηλεφωνία

ΚΙΝΗΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ

Της Άννας Κάμπα

Καθημερινά στη ζωή μας χρειαζόμαστε την κινητή τηλεφωνία. Υπάρχουν όμως και φορές που την χρησιμοποιούμε χωρίς να μας είναι απαραίτητη. Ωστόσο ξέρουμε καλά πόσο κακό κάνει στην υγεία. Προσωπικά μέχρι τώρα δεν έχω χρησιμοποιήσει την κινητή τηλεφωνία. Αν ρωτούσα έναν από εσάς σίγουρα θα μου έλεγε πως καλά κάνω και μπράβο μου, όμως και αυτός θα είχε δώσει ένα κινητό στο παιδί του. Η ζήλια μου για τα υπόλοιπα παιδιά που έχουν κινητό με κάνει να ζητάω από τη μαμά μου να μου αγοράσει κι εμένα ένα. Η μαμά μου με καταλαβαίνει και μου λέει πως αν το θέλω τόσο πολύ μπορεί να μου δίνει το δικό της στις εκδρομές, όμως δεν μου παίρνει ακόμη δικό μου. Σε αυτή την περίπτωση εγώ της απαντώ: «τι να κάνω το δικό σου κινητό? Το κινητό σου δεν έχει ούτε κάμερα ,ούτε τραγούδια ούτε υπέρυθρες ούτε τίποτε. Είναι ένα απλό κινητό που το χρησιμοποιείς για να πάρεις τηλέφωνο και εγώ δεν χρειάζεται να τηλεφωνήσω σε κάποιον».

Το ότι ζητάω από τους γονείς μου κινητό δεν σημαίνει φυσικά ότι δεν ξέρω πόσο κακό κάνει η χρήση του. Συνέχεια ακούγεται στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο για τα εγκεφαλικά κύτταρα των παιδιών – ιδίως κάτω των δώδεκα ετών- που είναι τα πλέον ευπαθή στην ακτινοβολία. Επίσης στις εφημερίδες υπάρχουν ολόκληρες σελίδες με άρθρα που αναφέρονται στη χρήση των κινητών και την ακτινοβολία τους. Ένα τέτοιο άρθρο είχε βγει και στην εφημερίδα «το ΒΗΜΑ» όπου ανέφερε με χρονολογική σειρά διάφορες έρευνες που έγιναν. Η πρώτη έρευνα που έγινε το 2000 έλεγε πως η υγεία των μακροχρόνιων χρηστών κινητών τηλεφώνων απειλείται και κατήγγειλε τους παρόχους κινητών για το πλασάρισμά τους στα παιδιά ως «σχολικό αξεσουάρ». Την ίδια χρονιά μια νέα έρευνα προειδοποιούσε τους γονείς για τις επιπτώσεις της ακτινοβολίας στην υγεία των παιδιών. Το 2001 επικεφαλής της Γερμανικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Προστασίας από Ακτινοβολία προσδιόρισε ως ελάχιστο ηλικιακό όριο χρήσης κινητών τα 16 χρόνια. Έπειτα ήρθε η έρευνα η οποία βρήκε ότι τα κύτταρα των εμβρύων μεταλλάσσονται υπό την επήρεια τόσο των γραμμών υψηλής τάσης της ΔΕΗ όσο και των κινητών τηλεφώνων. Το 2001 μια έρευνα Ισπανών επιστημόνων κατέδειξε ότι 2 λεπτά ομιλίας σε κινητό τηλέφωνο αρκούν για να αλλοιώσουν την εγκεφαλική λειτουργία ως και μία ώρα μετά, οδηγώντας σε πονοκεφάλους, άγχος, παράλογη συμπεριφορά και ψυχολογικά προβλήματα. Επαλήθευση όλων αυτών των συμπερασμάτων ήταν η πάθηση της ΓΓ του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας Γκρο Χάρλεμ Μπρούντλαυτ, πρώην πρωθυπουργού της Νορβηγίας, στην οποία πλέον απαγορεύεται κάθε επαφή με κινητά και υπολογιστές χωρίς ασπίδα προστασίας.

Βέβαια τα κινητά τηλέφωνα προσφέρουν και καλά στην κοινωνία. Όταν χρειάζεσαι τη βοήθεια κάποιου και δε βρίσκεσαι στο σπίτι σου αλλά οπουδήποτε μπορείς να του τηλεφωνήσεις και να έχεις την βοήθεια που χρειάζεσαι. Αν και πάλι θα μπορούσαμε σε αυτή την περίπτωση να χρησιμοποιήσουμε ένα καρτοτηλέφωνο με την προϋπόθεση ότι θα υπήρχαν πολλά και παντού.

Παρόλα αυτά σε μια κοινωνία που όλοι γύρω μου έχουν κινητό, θεωρώ αδικία εγώ να μην έχω. Έτσι συνεχίζω να το θέλω. Μετά όμως από τις προειδοποιήσεις των επιστημόνων και την επιμονή των γονιών μου να μην μου παίρνουν κινητό είμαι αναγκασμένη να περιμένω μέχρι τουλάχιστον τα 16 μου χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: